Šī gada oktobra vidū valsts un pašvaldības iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas virtuālā asistenta jeb sarunu bota ZINTIS treneriem notika tiešsaistes seminārs, ko labās prakses rītu ietvaros rīkoja Valsts kancelejas (VK) Komunikācijas departaments sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru (KISC).
Kā jau esam iepriekš informējuši, šobrīd ZINTIS atbild uz iedzīvotāju jautājumiem jau 44 valsts iestāžu mājaslapās un, ņemot vērā esošo veiksmīgo pieredzi ar šīs tehnoloģijas izmantošanu, iestāžu interese par ZINTA ieviešanu savās tīmekļvietnēs nemitīgi aug. Lielo ieinteresētību un ZINTA nozīmi iestāžu darba efektivizācijā apliecināja arī lielais semināra dalībnieku skaits – vairāk nekā 100.
Seminārā detalizēti par darbu ar ZINTI un tā pilnveidošanu katras iestādes atsevišķajā mājaslapā un valsts pārvaldes tīmekļvietņu vienotajā platformā kopumā stāstīja KISC pārstāve Gita JURŠEVSKA, uzskatāmi parādot arī, kādas tipiskākās kļūdas tiek pieļautas, apmācot sarunu botu, un izskaidrojot, kā šīs kļūdas labot un kā no tām izvairīties. Semināra dalībnieki arī aktīvi uzdeva jautājumus, galvenokārt interesējoties par to, kā apmācīt ZINTI, lai tas spētu atbildēt saskaņā ar atslēgvārdiem, un ko darīt trenerim, ja virtuālais asistents nav atbildējis pareizi. Tika izteikta interese par projekta tālākās attīstības perspektīvām.
Ņemot vērā iestāžu pārstāvju lielo ieinteresētību un atsaucību, kā arī semināra ļoti veiksmīgo un produktīvo norisi, tika nolemts šāda veida izglītojošus pasākumus saistībā ar ZINTA pilnveidi rīkot arī turpmāk vismaz reizi divos mēnešos.
Vienota virtuālā asistenta ieviešana valsts pārvaldes iestāžu tīmekļvietnēs ir daļa no Valsts kancelejas īstenotā projekta “Valsts un pašvaldības iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma”. Paša sarunu bota tehnoloģijas izstrādātas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv, ko administrē Kultūras informācijas sistēmu centrs.