Virtuālie asistenti jeb sarunu boti ienākuši arī valsts un pašvaldību iestāžu saziņā ar iedzīvotājiem - tie samazina darbinieku noslodzi, atbildot uz lietotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem jebkurā diennakts laikā. Tīmekļvietņu vienotās platformas (TVP) mājaslapās uz lietotāju jautājumiem atbild vienotais sarunu bots “Zintis”, kurš darbojas jau 50 iestāžu mājaslapās.
Pavisam nesen “Zintis” sācis darboties Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas tīmekļvietnē. “Zintis” jau ilgāku laiku strādā arī Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Rīgas pašvaldības mājaslapās, Valsts kancelejas un vairāku ministriju un padotības iestāžu mājaslapās, kur ik dienas atbild uz dažādiem jautājumiem.
Tīmekļvietņu vienoto platformu, kurā darbojas vienotais virtuālais asistents “Zintis”, izstrādāja Valsts kanceleja ciešā sadarbībā ar Valsts reģionālās attīstības aģentūru, Kultūras informācijas sistēmu centru un Iekšlietu ministrijas Informācijas centru. Čatbots tapis uz valodas tehnoloģiju platformas Hugo.lv bāzes, kas ir Kultūras informācijas sistēmu centra pārziņā.
Jānis Ziediņš, Kultūras informācijas sistēmu centra direktora vietnieks IT jautājumos: “Šobrīd varam ar gandarījumu un pelnīti paspiest roku “Zintim”, kuru, domāju, droši varam saukt par noslogotāko Latvijas valsts pārvaldes “darbinieku”. Protams, sarokoties varam tikai virtuāli, jo “Zintis” ir sarunu bots jeb virtuālais asistents, kurš atbild uz klientu standartjautājumiem. Tas, ka nepilnu divu gadu laikā kopš “Zintis” uzsāka darboties Tīmekļvietņu vienotajā platformā, ir sasniegts tik nozīmīgs darba apjoms, liecina par šāda pakalpojuma nepieciešamību klientu apkalpošanas jomā. Novēlēsim “Zintim” arī turpmāk možumu un izturību, strādājot 24/7, kā arī mums pašiem – jaunus sasniegumus tehnoloģiju un mākslīgā intelekta izmantošanā, veidojot dzīvi mūsu valstī modernāku un iekļaujošāku visām sabiedrības grupām.”
“Zintis” virtuālo asistentu saimē izceļas gan ar vizuālo veidolu – to veidojis mākslinieks Reinis Pētersons, gan ar zināšanu apjomu, kas ir ievērojams – vienlaikus to trenē ap 50 iestāžu darbinieki. “Zintis” ir īpašs arī ar to, ka tāda līmeņa risinājums kā vienota platforma, uz kuras bāzes veidots vienots virtuālais asistents vairākām valsts iestādēm, Eiropā līdz šim nav radīta.
Vairāk informāciju par Tīmekļvietņu vienoto platformu atradīsiet Ministru kabineta un Valsts kancelejas mājaslapā.
Mētra Aržanovska
Komunikācijas departamenta konsultante
Tālr. 67082912
E-pasts metra.arzanovska@mk.gov.lv